Tved Gamle Skole

Afdøde medstifter og mangeårige formand og bestyrelsesmedlem Holger Søndergaard testamenterede ved sin død i 2015 sin bolig – Tved Gamle Skole – til foreningen. Herunder indbo, inventar og personlig formue. Overtagelsen skete den 15. februar 2016.
Den 27. februar 2016 blev der afholdt et møde om foreningens fremtidige benyttelse af Tved Gamle Skole. Indtil videre har foreningens nye ejendom været benyttet til bestyrelsesmøder, foredrag og formidling samt af forskere og studerende som basis for deres undersøgelser i Nationalpark Thy. Der er stor opbakning til at inddrage børn og unge i brugen af huset og dets omgivelser.

Der er blevet lavet bål- og shelterplads med 4 lukkede shelter, muldtoilet og adgang til vand i sommerhalvåret. Læs mere her: Naturcenter Tved Gl. Skole.
De nye udendørs-faciliteter skal danne base for aktiviteter målrettet børn og unge. I første omgang en fotosafari for juniorer, hvor børn og unge lærer at tage fotos af naturen i naturen. I 2016 blev den første fotosafari afviklet med succes.
Tved Gl. Skole skal være et dannelses- og uddannelsessted om og i naturen. Ud over ejendommen arvede foreningen et meget stort bibliotek, hvoraf en stor del består af naturfaglige bøger. Alle bøgerne er registrerede og katalogiseret efter en meget stor og frivillig indsat af Annegrethe Damsgaard, Tved.

Det administrative og praktiske omkring den daglige drift af Tved Gamle Skole varetages af Birgit og Carsten. Herunder styr på og kontrol med nøgler.
Birgit og Carsten Schultz, Nørbyvej 18, Tved, 7700 Thisted. Mobil 40 46 38 20 (Birgit) og Mobil 92 44 80 39 (Carsten) E-mail: birgitogcarsten@gmail.com

Der afholdes nogle årlige arbejdsdage, hvor flere hjælper med større vedligeholdelsesprojekter. Arbejdsgruppe vedr. Tved Gamle Skole: Birgit og Carsten Schultz, Lars Smith, Nanna Gad og Knud Allan Knudsen, Jytte Krogh og Lisbeth Crone Nielsen.