Hummerhuset

Hummerhuset,  Ørhagevej 189, Klitmøller, 7700 Thisted.

Foreningens hovedsæde med mødelokale, arkiv, bibliotek, natursamling samt opholds- og overnatningssted for naturinteresserede.

BFN fik i 1973 stillet ”Hummerhuset” (en råbygning med hummerbassiner) til rådighed af daværende Hanstholm Kommune. Herefter blev der udført en omfattende ombygning og restaurering af huset, hvorefter ”Ørhage Naturcenter” kunne indvies den 15. februar 1975.

Under novemberstormen i 1981 tog havet en del af huset, som efter en ny istandsættelse nu blev reduceret fra de oprindelige 187 m2 til de nuværende ca. 105 m2. Det nye ØNC  blev indviet den 11. december 1982.

I 2011 blev det gamle Hummerhus nedrevet. En ny bygning, hvor vi deler mødelokaler med surfklubben NASA, blev herefter opført og taget i brug af BFN den 29. oktober 2011.

Huset ejes af Thisted Kommune.

Overnatning

I forbindelse med observationer af fugletræk ved Ørhage, eller andre biologiske undersøgelser i BFN´s geografiske virkeområde, er der mulighed for overnatning (4 feltsenge) i vores lokale i Hummerhuset. Aftales med Leo Salmonsen.

BFN-vicevært:   Leo Salmonsen, Vinkelsti 3, Klitmøller. Tlf. 97 97 52 46.

E-mail:fam.salmonsen@gmail.com