Naturlejr for de nysgerrige og kreative børn

Naturklubben i Tved. Foto: Karen Luise Rindom
Der kigges efter krible krable ved vandhullet med Naturklubben. Foto: Karen Luise Rindom

Vil du gerne vide mere om naturen, og har du lyst til selv at undersøge den på nærmeste hold, så er naturlejren noget for dig.

Hver dag har sit tema. Vi begynder med at undersøge livet i søen, så kikker vi på fugle, dernæst krible-krable på land, skovens træer og buske og til sidst er det sommerfuglene, der står på programmet.

Vi har hele ugen naturvejleder Mogens Frost med. Han bliver suppleret af ornitologer og forstfolk. Om eftermiddagene er der skiftende værksteder:

Vi snitter en god pind til snobrød, dissekerer en kylling, reparerer insekthoteller og laver et fælles kæmpe naturmaleri på 240×120 cm. Der bliver fernisering af det færdige værk fredag den 7. juli, hvor forældre og søskende inviteres til en fælles afslutning med kaffe, kage, snobrød og hygge omkring bålet.

Vi sørger for formiddagsmad, varm middagsmad og en eftermiddagsforfriskning med fælles hygge omkring bålet.

Klasseinterval: 0.-6. klasse

Tidspunkt: 03. juli 2023 – 7. juli 2023 Hver dag fra 9:00 – 15:00

Sted: Naturcenter Tved Gl. Skole, Hanstholmvej 64, 7700 Thisted

Kontaktperson:Karen Luise Rindom Jensen, karenluiserindom@gmail.com Tlf. 60930849

Tilmelding: https://thistedfritid.dk/sommerferie-i-thy/deltagertilmelding senest den 01-07-2023.
Max 12 deltagere minimum 8. Først til mølle princippet.

Betaling: Til ovenstående hos Thisted Kommune Betalingskort Pris 250,-

Arrangør: Biologisk Forening for Nordvestjylland