Naturklubben på ekskursion til Lodbjerg Fyr

Toppen af Lodbjerg Fyr. Foto: Schone CC BY-SA 4,0, wikimedia

Lørdag den 11. maj klokken 9:30 tager Naturklubben for børn på ekskursion til Lodbjerg Fyr.

Naturen omkring Lodbjerg Fyr er fyldt med historier og oplevelser. Kom med på en lille ekspedition, hvor vi udforsker naturen i den yderste klitrække, nede på stranden og inde i plantagen.

Vi starter dagen i Hønsehuset, hvor vi ser på de forskellige stentyper, som vi kan finde. Vi går herefter ned til stranden ved Sorte Næse, her kan man enten fire sig ned med et reb eller gå 20 meter længere mod nord, hvor man kan komme ned på stranden uden hjælpemidler – og op igen for den sags skyld. Vi ser på de imponerende kystskrænter og undersøger desuden de mange ting, som havet har skyllet op.

Vi går tilbage til fyret, hvor vi får kaffe, te saftevand og brød med hjemmelavet syltetøj.

Efter pausen går vi en lille tur i Lodbjerg Plantage.

Vi har Mogens Frost og Albert Smith med hele dagen til at fortælle og svare på jeres forhåbentlig mange spørgsmål.

Vi slutter dagen klokken 12:15 med lidt frugt.

Herefter er det op til de enkelte, om de vil op i fyret og eventuelt få en kop fyrkaffe med deres berømte kringle til.

Entré til fyret koster 30 kr. (gratis for børn) og betales med MobilePay eller kontant i tårnkassen.
Du kan møde de frivillige fyrværter på lørdage og søndage kl. 11-16 i samme perioder, som kaffestuen har åbent.

Vi mødes på parkeringspladsen ved fyret Lodbjergvej 33, 7770 Vestervig

Husk tilmelding senest den onsdag den 8. maj til karenlusierindom@gmail.com eller på 60930849